Zbožové vyhledávače jsou pro každého, nebo ne?

Zbožové vyhledávače jsou brnkačka!

Mnoho začínajících eshopů si často láme hlavu nad tím, jak a kde začít svůj eshop propagovat. Kde získat návštěvnost a jak se dostat potenciálním zákazníkům do povědomí. Lehkou odpovědí pro začátek mohou být PPC reklamy. Avšak i na ty se musí opatrně, protože pokud to nevíte, můžete zde doslova „prohrát i kalhoty“.
Dnes se však konkrétně zaměříme na samostatné odvětví online marketingu a tím jsou zbožové vyhledávače. Je obecně známo, že mezi české tahouny se řadí  Heureka.cz a Zboží.cz. Samotná registrace a nastavení eshopu je vcelku jednoduchá věc, dále přichází navedení XML feedů a dobití kreditu, aby byl eshop aktivován v PPC režimu. Už asi tušíte, že brnkačka to nebude…

 

Komu se zbožové vyhledávače nevyplatí?

Pokud jste unikátní a originální, pak vám nepomůže ani ta nejlepší agentura v republice. Pokud například vyrábíte originální ručně dělané náramky, dovážíte zboží z Číny, (které zde nikdo jiný nenabízí), pravděpodobně vás asi nikdo nebude vyhledávat a hlavně nebude mít s kým porovnat ceny. Stejně tak vám nebude založena produktová karta. Jestliže máte produkty s vysokou cenou, která není schopna konkurovat ostatním a nemáte v plánu cenu snížit, raději od inzerce na zbožovkách upusťte. Stejně tak pozor na produkty s příliš nízkou cenou, protože zde můžete doplatit na vysokou cenu za proklik, která se vám ve výsledku u levných položek nemusí vyplatit. Je také třeba vzít v potaz počet objednávek, které vám nový eshop generuje. Jelikož na Heureka.cz je potřebný určitý počet objednávek za měsíc, aby bylo možné pak případně udělit certifikát „Ověřeno zákazníky“.

 

Myslete na peníze

Dalším aspektem může být otázka peněz, které chcete za službu platit, kredit na zbožové vyhledávače by měl být pravidelně dobíjen. Pokud se stane, že vám kredit dojde, automaticky se váš eshop přepne do FREE režimu a vaše produkty se nebudou párovat.

 

Vyladěný XML feed je základ

Zbožové vyhledávače si informace o produktech tahají z XML feedů, proto je třeba jej mít pro srovnávače správně nastaven. Každý srovnávač má požadavky jiné. Obecně lze říct, že by měly produkty mít správně vyplněny názvy. Dále by měly obsahovat správně vyplněn CATEGORYTEXT dle stromu kategorií. Tyto dva aspekty jsou důležité hlavně pro párování produktů. Je však také důležitá cena produktu, dostupnost, obrázek (bez vodoznaku!), doprava, popisek atd. Tohle všechno potřebuje schopného programátora nebo agenturu, která se vám o XML feed postará. Špatný feed je zlý pán.

 

Investujte nejen peníze, ale i čas

Vaši nabídku bude třeba také pravidelně upravovat a kontrolovat. Pokud máte velké množství nespárovaných produktů, tak se jedná buď o unikátní produkty, nebo máte špatně vyplněn název či kategorii. V takovém případě je potřeba se zaměřit na tyto produkty a optimalizovat je tak, aby se na zbožovkách párovaly s ostatními nabídkami. Popřípadě neuvádíte u své nabídky obrázky a je třeba je buď dostat od dodavatele, popřípadě si je sami nafotit. A tohle všechno stojí čas.

 

Skladem, do 3 dnů, do týdne…?

Doby, kdy se zákazníci rozhodovali pro nákup dle nejnižší ceny jsou ty tam. Ale pokud máte nabízené zboží s dostupností do měsíce a konkurence skladem, tak zřejmě něco děláte špatně. U nábytku se ještě dlouhá dodací doba dá pochopit, zvláště, když i ostatní eshopy nabízí např.: komodu do měsíce, stejně jako vy. Například elektronika, kterou chce většina lidí hned, popřípadě dárky na Vánoce, tak zde byste se měli snažit držet tahouny skladem, a zajistit zákazníkovi co nejrychlejší doručení. Protože i když budete mít nejnižší cenu, ale místo dostupnosti jen strohé „info v obchodu“, pak u vás nikdo nenakoupí.

nejnizsi-cena-neni-rozhodujici

Důvěřuj, ale prověřuj

Stejně jako dodací doba, tak ani nejnižší cena není zárukou závratného počtu objednávek. Mnohem častěji se nyní lidé dívají na důvěryhodnost eshopu a s tím spojeným certifikátem „Ověřeno zákazníky“ (na Heureka.cz). Snažte se proto pro svůj eshop získat co možná nejvyšší možné ohodnocení od zákazníků. Zajistíte to pravdivými informacemi na eshopu (správná cena, dodací lhůta). Také se snažte o rychlé vyřízení případných reklamací, komunikujte se zákazníky, informujte o případných komplikacích s expedicí balíků apod. Nikdo si nechce nakoupit u eshopu, kterému se to v recenzích jen „červená“.

spatne-recenze-na-heureka

O aspektech na, které se zaměřit nejen kvůli inzerci na zbožových vyhledávačích by se dalo mluvit donekonečna, od uživatelsky přívětivého designu eshopu, přes osobní odběry a dopravce až po aktivaci Heureka Košíku a využívání biddingu. Předtím, než začnete s inzercí na zbožových vyhledávačích zeptejte se sám sebe: Nakoupil byste ve svém eshopu? A proč? Jste konkurenceschopný eshop? Máte vyladěnou krizovou komunikaci na případné řešení negativních recenzí? Dokážete si pohlídat docházející kredit?

Pokud potřebujete poradit s nastavením vašeho eshopu na zbožovkách, popřípadě si nejste jisti, zda má pro vás inzerce smysl, neváhejte nás kontaktovat a my vám vyhotovíme audit, který poskytne odpovědi na vaše otázky.