Správná prezentace vašeho eshopu na Heureka.cz

Heureka.cz je největší český zbožový vyhledávač s množstvím funkcí pro eshopy i pro zákazníky. Od několikrát denně aktualizované skladové dostupnosti až po statistiky výkonu prezentace vaší nabídky.

Důležité je pro vás spárování vašich produktů s produkty Heureky

Heureka musí poznat, že vámi prodávaná pneumatika je ta stejná, kterou už má ve svém katalogu. Jen tak ji může nabídnout zákazníkům.

Jen v tom případě bude umět vaši pneumatiku zobrazit zákazníkovi:

  • v katalogu, při procházení kategoriemi
  • v katalogu, při vyhledávání podle parametrů
  • ve srovnání cen, při zobrazování detailů pneumatiky – odtud zákazníci nakupují nejvíce a je nutné zde být

Spárovat produkt znamená:

  • vědět, jakou specifikaci Heureka používá pro daný sortiment a upravit podle toho váš XML feed, ze kterého si Heureka čte informace o vaší nabídce
  • pohlídat, že pokud vaše produkty mají EAN, tak že je v eshopu zadán a posílá se na Heureku
  • znát, jakou strukturu názvů produktů Heureka používá pro daný sortiment a upravit podle toho strukturu tvorby názvů, které váš eshop Heurece posílá
  • mít k dispozici aktuální strom kategorií katalogu Heureky a zajistit, aby každý produkt byl v tomto stromu správně zařazen

Pokud není spárování v pořádku, Heureka ty nespárované produkty nabízí pouze při vyhledávání fultextovým hledáním. Fulltextem však hledá jen malé procento uživatelů Heureky. Proto špatné spárování znamená výrazně nižší počet objednávek.

Audity produktového XML feedu

Heureka zná vaši nabídku produktů díky tzv. XML feedu, který jí taková data poskytuje. Jde o soubor určený pro strojové zpracování, je součástí vašeho eshopu. Obsahuje názvy produktů, popisy, fotografie, kategorie, varianty, parametry, atp.

Je potřeba hlídat, jestli v něm nejsou produkty s nulovou cenou, špatnou skladovou dostupností, produkty bez fotografií, atp. Kontrola se provádí denně, což je nemyslitelné dělat ručně. Proto feedy kontroluje náš automat. V případě nesrovnalostí kontaktuje naši zodpovědnou osobu.

Automat hlídá procentní odchylku v počtu produktů, razantní změny cen a stavu skladu, správnost formátu, existenci fotografií a další parametry.

Audit dostupnostního XML feedu

Dostupnostní feed slouží k pravidelné aktualizaci stavu skladu každého z produktů. Je menší než feed produktový, takže se Heurece lépe stahuje z vašeho eshopu a lze jej zpracovat rychleji. Sledujeme správnost zpracování feedu Heurekou a zasahujeme v případě potřeby.

Informace o eshopu

Název eshopu, seznam poboček či výdejních míst, adresa, IČ, způsoby a ceny dopravy, způsoby a ceny plateb, kontaktní telefony a emailové adresy, textový popis eshopu, logo.

Pokud je v něčem chyba, nezobrazí se vaše produkty vůbec, nebo se zobrazují někde dole. Zákazník nemá důvěru v eshop s neexistujícím telefonem, nebo sídlící na adrese kde jej nelze najít, protože se firma stěhovala.

Proto probíhá každý měsíc porovnání vašich údajů s aktuálními údaji na eshopu a jsou provedeny případné korekce. Takže i v případě, že zapomenete a změníte např. cenu dopravy bez změny té informace na Heurece, bude doprava i na Heurece stejně aktuální.

Nastavení doprav

Heureka má své vlastní dopravy a platby, které nabízí zákazníkům. Slouží ke sjednocení doprav všech eshopů, aby byly jejich nabídky mezi sebou porovnatelné. Proto je potřeba nastavit, které dopravy nabízí váš eshop, jaké u nich umožňuje typy plateb, a za jaké ceny.

Kontrola kreditu

Heureka funguje na principu předplacených služeb. A protože je významným zdrojem objednávek českých eshopů, je nutné hlídat, aby vždy měla eshop vždy předplacený dostatečný kredit. V opačném případě by prezentace eshopu byla poškozena a objednávky by nepřicházely, nebo by jich bylo výrazně méně.

Dotazy a recenze

Zákazníci hodnotí spokojenost s eshopem, pokud si u něj udělali objednávku. Heureka je k tomu vyzívá.

Spokojený zákazník je OK. Na jeho hodnocení stačí reagovat poděkováním, nebo nereagovat vůbec.

Nespokojený zákazník každou minutu generuje obavy v ostatních zákaznících. Proto je potřeba na negativní recenze reagovat rychle. Vysvětlit jak k nespokojenosti došlo a popsat opatření, které brání zopakování dané situace.

Proto každý měsíc procházíme recenze vašeho eshopu, a korigujeme, jakým způsobem je s nimi zacházeno. Takže vás v případě potřeby upozorníme na odchylky a pomůžeme vám s vašimi zaměstnanci, kteří jsou za reakce na recenze zodpovědní, aby věděli, jak a kdy mají reagovat.

Trvale se tak zlepšuje váš vztah se zákazníky, současnými i potenciálními.

Bidding = nástroj pro tři nejlepší

Na obrázku jsou dva obchody, které se biddingu věnují. Přestože nemají zboží skladem, a nemají ani největší počet recenzí, ani nemají nejlepší skóre v recenzích, přesto jsou vidět hned nahoře, před všemi ostatními.

 

2016-06-13_1505

Mají od Heureky certifikát „Ověřeno zákazníky“ a nabídli Heurece, že když na ně někdo klikne, zaplatí za to heurece třeba desetník. Za to je Heureka umístila nahoru, odkud odchází nakoupit 70% zákazníků. Na ty eshopy pod čarou se moc nedostane.

Bidding lze řídit čísly

Proto, jako u všeho, měříme, kolik se vám vyplatí investovat, abyste zůstali ziskoví. Když se to u produktu nevyplatí, nenabídneme Heurece nic.

Jde o napůl automatizovanou, přesto časově náročnou činnost, která má výsledky. Většina konkurentů totiž bidduje na všechno od boku. Nebo vůbec.

Ověřeno zákazníky

Heureka se ptá zákazníků, jak jsou s nákupem na konkrétním eshopu spokojeni. Hodnotí se komunikace obchodu, pravdivost informací poskytnutých o produktu, ceně a stavu skladu, rychlost dodání.

Na základě těchto reakcí od zákazníků jsou eshopy hodnoceny. A pokud má eshop za určité období dostatek objednávek, a reakce na ně jsou dostatečně spokojené, eshop dostane certifikát ověřeno zákazníky. Ten si může umístit na svůj eshop.

Pokud kvalita eshopu klesne, eshop o certifikát přijde.

Certifikát čeští zákazníci znají a zvyšuje jejich důvěru v eshop a tím počet objednávek.

Pro získání certifikátu je potřeba zřídit emailovou adresu, vygenerovat a nainstalovat do eshopu měřící kód, nastavit a aktivovat dotazník pro zákazníky.

Měření konverzních poměrů

Pro efektivní práci s Heurekou je potřeba vědět, který produkt, nebo kategorie, má jaké konverzní poměry (kolik zákazníků z kolika přes Heureku objedná).

Lze tak určit, kolik může eshop nabídnout heurece za zviditelnění, aby to mělo největší efekt při zachování ziskovosti.

Pro měření konverzních poměrů je potřeba nainstalovat měřící kód do eshopu.

Komunikace se zástupci Heureky

Občas je možnost domluvit partnerství, které eshop velmi zviditelní. Je potřeba řešit technické záležitosti, které by standardní cestou trvaly dlouho a eshopu by zatím utíkaly objednávky. Sem tam Heureka chystá službu, k jejímuž vývoji přizve několik málo firem podobným RELIGISu a ty pak mají výhody pro své zákazníky.

Stručně: je dobré mít kam zavolat ;-)

Heureka košík

Když má zákazník zobrazeny produkty konkurenčních eshopů, některé z nich mohou být zvýrazněny výzvou k nákupu rovnou na Heurece. Zákazník má větší pocit bezpečí a rád nabídku využije.

Heureka mu umožní produkt objednat na Heurece, bez toho, že by stránky heureky musel opustit. Objednávku přepošle partnerskému eshopu a vezme si za to provizi.

Je to dobrý nástroj jak eshop zviditelnit. Spíše propagace značky eshopu, která přibližně zaplatí sama sebe.

Pro možnost být v Heureka košíku je potřeba mít certifikát Ověřeno zákazníky, dohodnout se s Heurekou na provizi, mít produkty skladem a technicky zajistit komunikaci mezi Heurekou a eshopem, napojení monitorovat a zajistit jeho hladký provoz.

Kontrola sortimentu a srovnání s konkurencí

Pravidelně procházíme nabídku vašeho eshopu, a eshopů vašich konkurentů. Lze tak zjistit, že konkurence podráží ceny, jaké dělá akce, lze vám doporučit nové dodavatele.

Co pro sebe můžete dělat sami

Rádce v kategorii

Nástroj k posílení pozice odborníků. Zákazníci se ptají na produkty z oblasti, které se věnujete. Nemusí jít vždy pouze o produkty z vaší nabídky.

Pokud srozumitelně odpovíte, budujete tím své jméno. Vaše odpovědi jsou veřejné, takže je nečtou jen tazatelé, ale všichni zájemci o danou oblast.

Recenze produktů

Zákazníky zajímá prezentace produktů, tu většinou mají eshopy v pořádku. Zákazníci jsou ale unavení samou chválou a hltají zkušenosti s produkty. Pokud umíte napsat, natočit objektivní recenzi, pak vaše recenze Heureka ráda zveřejní i s odkazem na celou recenzi na vašem webu.

Je to kvalitní odkaz a dobrý zdroj návštěvníků. Mimo to opět posilujete svou značku/jméno eshopu.

Videa k produktům

Mohou být obecně popisná, postup montáže, způsob ovládání, zkušenosti a dojmy.

Videa jsou trendem od roku 2013 a zákazníci je milují. Neradi čtou, rádi se podívají na 1-3minutové video. Heureka tato videa zobrazuje na svých stránkách. Máte možnost zákazníka oslovit svým youtube kanálem, protože součástí videa mohou být výzvy k odběru vašeho youtube kanálu, odkazy na jiná videa, nebo na web samotný.