Linkbuilding je hlavní částí moderního SEO. Bez linkbuildingu pojede jen na půl plynu.
Je o hledání a navazování strategicky výzmaných partnerství, která mají skutečnou hodnotu pro obě strany. Tzn. pro návštěvníky obou partnerů. Musejí být tématická a přirozeně přínosná.
Je vcelku jedno, zda je přínos do partnerství stejný od obou stran, anebo za něj jedna strana platí.
Klíčovými atributy linkbuildingu je množství a kvalita návštěvníků, které si s partnerem vzájemně pošlete.
Přínos linkbuildingu = počet návštěvníků * kvalita návštěvníků
Kvalitou se rozumí ochota zůstat u vás na webu a provést tam požadovanou akci. Např. se přihlásit k odběru emailů, udělat objednávku, poslat vám dotaz, napsat příspěvěk do diskuse, doporučit vaši stránku, vrátit se v budoucnu na váš web, atp.
Pokud díky linkbuildingu získáte takového návštěvníka, tak je pro vás kvalitní. A čím více takových přilákáte, tím je linkbuilding kvalitnější.
Příklady linkbuildingu:
- V diskusním fóru najdete skutečný problém a znáte na něj skutečné řešení. Takže na svůj blog napíšete článek s popisem problému, popisem cílového stavu, a s postupem. A na to diskusní fórum odpovíte velmi stručně a přidáte odkaz na ten článek na svém blogu. Přecejen ve fóru není tolik prostoru se rozepisovat.
Jste přínosem, řešíte reálný problém, přes daný odkaz přijde víc než jeden člověk. - Pokud prodáváte papírové mapy, najdete všechny kluby turistů, nabídnete jejich členům mapy levněji a požádáte o odkaz z jejich webů na svůj eshop. K tomu odkazu přidáte slevový kód. Každý klub musíte oslovit zvlášť, aby si připadal jako jediný, se kterým spolupracujete.
- Jestliže jste stolař s volnou kapacitou, domluvte se s eshopy s nábytkem. Požádejte je, aby na svém eshopu vytvořili stránku o zakázkové výrobě. Na konci stránky bude odkaz na vás, a ze zakázky vyplatíte eshopu dohodnutou provizi.
Linkbuilding je o přemýšlení a poctivém vybírání zrníček, ze kterých se po měsících pravidelné práce stane hromada písku. A ta má pro eshop pořádnou váhu. Je velmi důležitá a bez ní je eshopu jen dalším eshopem. Víte, že v ČR je 30.000 eshopů? Musíte se nějak odlišit, jestli chcete přežít. A právě pečlivá práce na partnerstvích vás odliší.
Máte zájem o linkbuilding?
Základní kameny SEO:
A neobejde se to bez měření, vyhodnocování a testování, což zajišťuje Webová analytika.