Jasná struktura navigace zajistí oblíbenost eshopu u zákazníků a je přepokladem úspěchu v SEO.

  1. Získáte jasnou navigační strukturu zajišťující vysoký konverzní poměr,
    úspěch u zákazníků i v SEO
  2. Navrhne kategorie sortimentu, vyhledávací filtry, strukturu blogu, vstupní stránky a doporučí, co jak prolinkovat

Navazuje na analýzu klíčových slov,  a společně jsou základem jakýchkoliv prací na zajištění ziskovosti eshopu.

Napište nám

Máte zájem o návrh struktury navigace?

Zavolejte, nebo napište. Potkáme se a probereme vaše potřeby.
Volejte 551 551 438
Napište nám
Pyramida marketingu eshopu - analýza klíčových slov, návrh struktury navigace

Pyramida marketingu eshopu

Z obchodního pohledu

Návrh struktury navigace z obchodního pohledu má za úkol dvě hlavní věci:

  1. Určit, kterými dveřmi zákazníka přivést, aby měl pocit, že se dostal na ten správný eshop. A určit, jak právě tyto dveře mají právě pro něj vypadat.
  2. Jak zákazníka provést eshopem tak, aby pohodlně našel, co hledá a aby se hladce dostal až k pokladně a mohl zaplatit.

Ad 1) Kterými dveřmi zákazníka přivést
= vstupní stránky

Vstupní stránka je ta první, na které se návštěvník objeví, když se na eshop dostane. Např. ze Seznamu, z Google, z emailu, odkazu někde na internetu, Facebooku, nebo ji dostal od kamaráda. Takže nejde jen o úvodní stránku eshopu.

Vstupních stránek má eshop mnoho, ať záměrně, anebo bez vědomí majitele. Návrh struktury navigace má za úkol zjistit, které stránky jsou pro eshop užitečné a jak je udělat.

Každá ta vstupní stránka je optimalizovaná na konkrétní sadu kombinací klíčových slov. Např. kopačky Adidas červené a modré. A musí být navržena tak, aby byla v rámci celého eshopu jediná, aby poskytovala dostatek relevantních informací (aby návštěvník našel vše, co hledá a nemusel odejít ke konkurenci). A musí obsahovat produkty, nebo odkazy na produkty, které si chce koupit zákazník hledající červené kopačky Adidas.

Ad 2) Jak zákazníka provést k pokladně
= navigace

Přestože zákazník hledal červené kopačky Adidas, může se rozmyslet, že chce i kopačák a dres, a ty kopačky přece jen raději modré.

Úkolem eshopu je tuto změnu názoru respektovat a pomoci, aby návštěvník nemusel ke konkurenci.

Takže vstupní stránky musí obsahovat odkazy na obdobné vstupní stránky. Produkty musejí obsahovat odkazy na související produkty (kopačák a dres) a podobné produkty (modré místo červených kopaček).

Z pohledu zákazníka

Zákazník chce přemýšlet kolik a za co u vás utratit. Vůbec by jej nebavilo přemýšlet, kde a jak to najít.

A proto je pro něj kvalitní struktura navigace velmi důležitá. Umožní mu se v eshopu pohybovat jako ryba ve vodě, takže si snadno najde, vybere, nakoupí, a vy vyděláte.

Z pohledu vyhledávačů Seznam.cz, Google, atp.

Návrh informační architektury zajišťuje, že na eshopu nebudou duplicity. Že na každé zajímavé konverzní spojení bude mít eshop jasně určenou konkrétní jednu stránku. Že na stránky bude eshop odkazovat tak moc a tak často, jakou pro něj mají prioritu. Že všechny stránky budou nalezitelné a budou prolinkovány podle toho, jak spolu skutečně souvisejí.

Z pohledu markeťáka – SEO, PPC, linkbuilding

S kvalitní strukturou navigace má markeťák snadnější práci s menšími náklady.

Přesně ví, kterou aktivitu kam zacílit. Např. kterou PPC kampaň směrovat na kterou URL, kam směrovat který odkaz ze spřáteleného webu, Facebooku, kam poslat odběratele emailingu.

Dobře ví, že vynaložené náklady jsou efektivní, pokud je efektivními udělá on. A ví, že mu práci nekazí špatná struktura, omyly ztracených návštěvníků ani popletených vyhledávačů.

Ví, že má vysoké konverzní poměry, protože na eshop chodí jen ti, kteří skutečně hledají, co eshop obsahuje. Takže umí každou aktivitu vyhodnotit relativně přesně, aniž by ji musel přepočítávat o nerelevantní návštěvníky.

Napište nám

Máte zájem o návrh struktury navigace?

Zavolejte, nebo napište. Potkáme se a probereme vaše potřeby.
Volejte 551 551 438
Napište nám