Nejčastější chyby PPC

Provedli jsme již řadu PPC auditů a přebrali správu mnoha PPC kampaní. Opakovaně se v nich vyskytují stejné problémy. Proto jsme se rozhodli je sepsat, ať jsou k dispozici i vám. Nemusíte hned poptávat firmu, která by se vám o PPC postarala. Chyby si projděte a sami posuďte, jestli se vás týkají, a jestli máte čas a chuť se věnovat jejich odstranění.

Pokud byste si přáli pomoct, zavolejte 551551438, nebo nám napište na info@religis.cz.

Špatné cílení PPC inzerátů na nevhodné stránky

Je velmi důležité, aby zákazník kliknutím na váš inzerát přirozeně pokračoval v tom, k čemu ho inzerát vybídl. Pokud klikne na inzerát o červených kopačkách, chce se dostat na stránku, kde je lze koupit, nebo kde je o nich zajímavá informace.

Mnoho eshopů inzerát o červených kopačkách nasměruje do kategorie bot, nebo na titulní stránku svého eshopu. Takže zákazník odmítne červené kopačky hledat a odejde. Zbytečný proklik, zbytečně utracený kredit, zbytečně nespokojený potenciální zákazník.

Špatné cílení PPC inzerátů na neexistující stránky

Kliknutím na inzerát se zákazník dostane na neexistující stránku. Tam považuje za chybu, že na takový inzerát kliknul a odejde.

Mnoho kampaní je tzv. zapomenutých a zbytečně utrácejí peníze a frustrují zákazníky. Na smazaný sortiment lze použít automaty, které pozastavují kampaně mířící na neexistující, či nedostupné produkty.

Absence vhodných vstupních stránek pro klíčová slova

Když zákazníkovi v inzerátu slíbíte červené kopačky, dodejte mu je. V reklamě k tomu slouží stránka, která se těm červeným kopačkám věnuje. Když tu stránku nemáte, zřiďte ji, nebo na ně nedělejte reklamu.

Zákazník potřebuje přemýšlet, kolik u vás utratit. Je líný přemýšlet, jak to udělat. A když jej k přemýšlení nutíte, raději pohodlně nakoupí u konkurence, než aby u vás přemýšlel.

Zobrazování inzerátů na nerelevantní slova

Prodáváte kola? Neinzerujte na slovo kola. Budou vás proklikávat lidé hledající šlapací kola, jízdní kola, kola na auta, atp.

Ujistěte se, že když nabízíte peníze za kliknutí na váš inzerát, tak kliknutím získáte relevantního zákazníka, který hledá to, čemu se věnujete. A peníze utracené za kliknutí dopadnou na úrodnou půdu.

Chyby v textech inzerátů – překlepy, nevhodně použitá slova

Koupíte si u někoho, kdo ani neumí správně napsat, co prodává? Kolik věnoval prostoru získání vaší pozornosti, když v inzerátu nechává překlepy? Jak bude vypadat jím dodaný produkt, služba?

Překlepy vzbuzují pochybnosti a nejistotu. Vyhněte se jim.

Absence rozšíření reklam (telefon, odkazy, adresa)

Rozšířením reklam zvětšíte inzerát a navíc dodáte daleko více informací, které mohou pomoci uživateli s rozhodováním či kliknutím na váš inzerát. Zcela běžným rozšířením dnes jsou odkazy na další kategorie, telefon či adresa.

 

Další chyby

Pokud vaše PPC kampaně obsahují některou z výše uvedených chyb, které jsou patrné na první pohled, zcela určitě obsahují i následující chyby. Ty lze odhalit až v administraci PPC kampaně.

Velmi rádi se do vaší administrace podíváme, projdeme vaše kampaně a poradíme vám, jak konkrétní chyby odstranit. Nechte si od nás zpracovat bleskový PPC audit zdarma, anebo kompletní PPC audit.

  • Špatně optimalizované náklady na klik (CPC) – Výkonné kampaně vydělávají méně než by mohly, nevýkonné kampaně jsou naopak dotovány a zbytečně utrácejí kredit.
  • Špatná struktura kampaní a sestav – Neefektivní utrácení peněz, protože není možná správná optimalizace nákladů a výkonu.
  • Špatně implementované kódy – špatně se vám zobrazují statistiky, některé údaje chybí, neslovujete celé publikum, které byste mohli.
  • Špatné nastavení kampaní (lokalita, jazyk, sít, zařízení pro zobrazování, střídání reklam atd.) – zbytečně utrácíte za návštěvníky, kteří nemají šanci u vás nakoupit. Např. když holič oslovuje zákazníka z druhého konce republiky.
  • Absence testování inzerátů – zvyšuje efektivitu inzerátů a zlevňuje kampaně.
  • Absence Remarketingu – mohli byste oslovit zákazníky, kteří už o vás vědí, a když se připomenete, mohou nakoupit.
  • Omezené rozpočty výkonných kampaní – nevyděláváte tolik, na kolik máte nakročeno.

Chcete dělat PPC efektivně?

Získejte nabidku na správu PPC reklamy