Nejčastější chyby v SEO

Všechny eshopy mají stále opakující se chyby v SEO. Mrkněte se, jestli se některé týkají i vás. Rádi vám pomůžeme je spravit.

Vnímání SEO

Guru v oblasti SEO je v ČR Marek Prokop. Ten správně píše, že SEO nejde zapnout, nastavit, koupit, atp. ve svém článku 3 věty, které vám měli říct o SEO jako první.

SEO je dlouhodobá práce, založená na plánu, jehož cílem je přilákat zákazníky pomocí vyhledávačů. Dá se říci, že jeho hlavní složky jsou technické SEO a obsah.

Obsah eshopu = kvalitní informace prezentované nejen na eshopu

Obsah znamená pochopit své zákazníky a nabídnout jim hodnotné informace. Chybou bývá, že k obsahu eshopy nemají žádnou strategii, každý měsíc se trápí s tím, co by na obsahu mohli udělat. A padají z nich bláboly, které už napsalo sto eshopů před nimi a tudíž je nikdo neocení.

Hlavní chyby SEO po obsahové stránce

  • Cílení na špatná slova. Obecná, nekonverzní, drahá.
  • Obsah tvořený pro SEO. Protože SEO je přece nejvíc a SEO se musí kvůli SEO dělat s co největším SEO přínosem ;) Pište pro lidi. Google už je v analýze jazyka chytrý jako člověk, přebere si to. Hlavně ať jste přínosem pro zákazníky.
  • Sběr odkazů odkudkoliv, vedoucích na špatné vstupní stránky.
  • Nekoncepční obsah. Když si dá eshop práci zákazníka poznat a zamyslí se nad ním, ukáže se mraky témat, o kterých zákazníci informace hledají. Informace stačí roztřídit podle přínosu, oblasti tématu, cílové skupiny. Vymyslet typ obsahu pro každou z informací, a dát ji datum, kdy přijde na řadu, aby se jí eshop pověnoval.
  • Neměření obsahu. Když už obsah, tak odhadněte předem, pro kolik lidí je zajímavý (např. počtem obdobných dotazů v facebook skupině s vysokým počtem členů). A vyhodnoťte, kolik lidí obsah zajímal, nasdíleli ho, objednali, atp.
  • Špatná práce s obsahem. Buď na něj eshop nikde neupozorní, takže o něm nikdo neví. Anebo v něm neřekne, co po čtenáři chce. Např. prohlédnout související produkty, přečíst související recenzi, podívat se na video, nasdílet obsah, zavolat či napsat do eshopu, udělat objednávku. Řekněte si, co po čtenáři chcete, když už jste se obsahu věnovali.

Technické SEO

Technické SEO znamená mít kvalitní eshop systém a vědět, jak s ním zacházet. Zabránit duplicitnímu obsahu, pracovat s vnitřním prolinkováním, mít možnost tvorby kvalitních vstupních stránek, atp.

Hlavní chyby SEO po technické stránce

  • Špatná struktura navigace. Vyhledávač pak pro vás velmi důležitou stránku považuje za nepodstatnou. A i návštěvník má problém ji najít.
  • Změna URL adres bez přesměrování.
  • Duplicitní obsah. Když vyhledávač neví, která stránka je ta správná, protože existují dvě a více stránek s podobným obsahem, tak sílu, kterou může přidělit, rozdělí dvěma či více. Takže jsou slabé všechny stránky a předběhne je konkurence.