Technický audit eshopu

Přínosem technického auditu je přehled chyb eshopu především s ohledem na SEO (optimalizaci pro vyhledávače) a návod jak je vyřešit.

Technický audit si nechávají zpracovat eshopy, které zajímá, zda jim obchodní úspěch nekazí programátor, anebo programátor vedený špatným markeťákem.

Předmětem auditu jsou:

  1. Rychlost stránek – generování, stažení klientem, rychlost vykreslení v prohlížeči návštěvníka
  2. Duplicita obsahu (celých stránek na různých url, ale i duplicita nadpisů a některých textů)
  3. Správnost metainformací – TITLE, H1, H2, H3, meta description – zkoumáme vhodnost délky textu, chybějící texty, jejich duplicitu
  4. Kvalita URL adres – tvary url, canonical, noindex, nofollow, parametry, blokování URL v robots.txt
  5. Validita HTML kódu – zda jsou dodržována základní pravidla HTML a CSS podle platných norem
  6. Neexistující stránky, neexistující obrázky, css, javascripty a soubory ke stažení
  7. Správnost přesměrování
  8. Audit probíhá z části ručně, z části používáme specializovaný software.

Na chyby, které najdeme, vám dáme i konkrétní doporučení k nápravě.

Mám zájem

Máte zájem o technický audit svého eshopu?

Zavolejte nám na 551 551 438, nebo napište na info@religis.cz

Mám zájem

Technický audit je velmi užitečný zejména když:

  1. Máte dobrý eshop a pracujete na jeho vylepšení.
  2. Anebo si nejste jisti, jestli je nový eshop potřeba, anebo by stačilo zmodernizovat eshop současný.

Pokud jste si jisti, že budete eshop měnit za nový, může vám audit pomoci se vyvarovat současných chyb.

Co zkoumá technický audit

Parametrů je celá řada. Nejdůležitější oblasti jsou:

Struktura navigace

  • Odpovídá navigace potřebám vašich zákazníků? Vašim personám?
  • Je podobná, jako je v oboru zvykem?
  • Podaří se najít hledaný produkt napoprvé a snadno?
  • Jak dobře pracuje fulltextové vyhledávání?
  • Obsahuje fulltextové políčko našeptávač?
  • Jak se zákazníkem zachází stránka 404 (neexistující stránky).

Rychlost webu

  • Jak rychlé je načítání titulní stránky?
  • Jak jsou rychlé nejnavštěvovanější stránky?
  • Rychlost fulltextu
  • Nezamrzá eshop při odesílání objednávky?

Snadnost průchodu objednávkou

  • Je nutno se registrovat?
  • Je košík a objednávka přehledná a obsluhuje se snadno?

SEO

  • Jsou jasné vstupní stránky, na které jsou lákány vyhledávače?
  • Neexistuje více stránek lákajících na stejná slova?
  • Existují duplicitní stránky? Na různých URL adresách se nachází tentýž obsah.
  • Je vhodně navržen tvar URL adres?
  • Využívá eshop longtailových frází?
  • Je HTML kód alespoň přibližně validní?
  • Obsahuje eshop správné obsahy meta značek (TITLE, meta description, H1, H2)?
  • Jsou vhodně pojmenované obrázky, mají vhodný alt text, obklopuje je související text?
  • Smysluplné ALT popisky u obrázků a TITLE u odkazů.

Technické aspekty

  • Zobrazení v různých typech internetových prohlížečů (Internet Explorer v různých verzích, Firefox, Chrome)
  • Stabilita webhostingu
  • Potíže v Google Webmasters Tools
  • Existence sitemap
  • Existence robots.txt
  • Chování na tabletech a mobilních telefonech

Výsledek technického auditu

Dostanete přehledný souhrn aktuálního stavu současného eshopu, včetně doporučení, zda jej renovovat, vyměnit za nový, nebo zda je v pořádku a není potřeba na něm nic zásadního měnit.

Mám zájem

Máte zájem o technický audit svého eshopu?

Zavolejte nám na 551 551 438, nebo napište na info@religis.cz

Mám zájem