Vstupní analýza

Neexistující vstupní analýza může znamenat, že pochopíme vaše záměry nepřesně a pomůže vám plnit jiné cíle, než které ve skutečnosti sledujete.

Vstupní analýza je základní dokument startu spolupráce, na které stojí společný úspěch.

Dodavatel vás nezná a při vstupní analýze se zeptá na podstatné věci, ve kterých občas nemáte jasno ani uvnitř firmy.

Ve vstupní analýze jde o to poznat a definovat vaše vize, možnosti, nástroje, poznat konkurenci. Vstupní analýza, nebo také předimplementační analýza, je základním dokumentem pro spolupráci mezi dodavatelem eshopu a vámi.

Neexistující vstupní analýza může znamenat, že dodavatel nepochopí vaše záměry a pomůže vám plnit jiné cíle, než které ve skutečnosti sledujete.

Obsah vstupní analýzy:

  1. Jaké jsou cíle eshopu/majitele eshopu.
  2. Jaké jsou zkušenosti týmu okolo eshopu, co lze dělat interně a co bude vhodné zajistit externě.
  3. Kdo je zákazník, kolik je cílových skupin, jak na ně? = Definice person.
  4. Kdo je dodavatel. Jak rychle, za jakou cenu, kolika konkurentům dodává, jak umí reklamace, rychlost, schopnost, ochota a celková úroveň komunikace, umí vratky zboží? Jaké má technické možnosti, přesnost a aktuálnost poskytovaných informací.
  5. Vývoj trhu. Roste, klesá, lze se na něm vymezit, úroveň marží.
  6. Vymezení na trhu = proč my? Konkurenční výhody, zkušenosti.
  7. Mapa sortimentu. Co se prodává nejvíc, co má nejméně reklamací, jakou marži, dostupnost. Co jsou favoriti, co je jen doplněk. Jaké jsou vztahy s konkrétními značkami. Co je na odpis a o který sortiment eshop usiluje a rád by jej získal. U kterého sortimentu je jaká náročnost zpracování a prezentace informací. Co se prodává cenou, radou, zkušeností, doporučením, co si lidé vybírají podle čeho.
  8. Komunikační strategie. Tykat/vykat, poměr fakt, vtipu, edukace, formy (grafy, obrázky, texty, videa, audia), míry vtažení do děje, frekvence komunikace a upřednostňovaných kanálů.
  9. Obsahová strategie. Plán na jeden rok, jaká témata, ve který den, jakým kanálem publikovat. Včetně cílové skupiny a popisu zajištění realizace.
  10. Práce se zákazníkem. Věrnostní systém, motivace k doporučování, zajištění opakovaných nákupů, komunikace kolem objednávek, péče mimo objednávky, technická podpora, úroveň lidskosti a odbornosti, komunita, poměr komerce/nekomerčnosti.
  11. Marketingové kanály. Konkrétní média (firemní blog, hromadný blog, komerční sdělení, poradna, sociální sítě, emailing, motivace na webu a mimo web). Kde se berou informace, kde se bere motivace o čem publikovat, proč publikovat, pro koho publikovat.
  12. Hodnocení stávajícího webu, především snadnost vyhledání a objednání.
  13. Časový harmonogram a realita. Očekávání a možnosti.
  14. Omezení vlastnických struktur. Jaká jsou omezení ze strany majitele, vlastnické struktury, korporace – servery, vývoj, struktura marketingu, závislost na nadiktovaném dodavateli, nutnost schvalování mimo republiku, poměry uvnitř holdingu.