Případová studie: Eshop s Pohodou a produkty s mnoha variantami

Výchozí situace

Eshop prodávající nábytek by se rád napojil na Pohodu.

Typický produkt je kancelářská židle, která má několik možností provedení sedáku, opěráku, hlavové opěrky, područek, nosného kříže, koleček a příslušenství (např. věšák).

Problém k řešení

Sedák může být látkový, kožený, koženkový. Každé z těchto provedení asi v 25-ti barvách. Obdobně opěrák, područky, hlavová opěrka.

Nosný kříž může být kovový černá, kovový nerez, nebo poplastovný v různých barvách.

Kolečka mohou být na koberec, na tvrdou podlahu, černá či stříbrná, nebo plastová v mnoha barevných variantách. Anebo mohou být místo koleček pouze kluzáky, opět černé, stříbrné, nebo plastové v mnoha barevných variantách.

Každá taková židle může být díky kombinatorice v tolika kombinacích variant, že vložit všechny myslitelné varianty do Pohody by bylo pracné a zbytečné. Navíc je takových židlí v nabídce mnoho.

Pohoda by byla zahlcená, obsluha zmatená a dělala by mnoho chyb, díky přehlédnutí se v některém z parametrů.

Řešení

Na tomto eshopu se produkty navádějí přes eshop. Obsluha nový produkt vloží do eshopu a ten jej vyexportuje do Pohody.

U produktů s mnoha variantami export do Pohody proběhne až ve chvíli,
kdy na daný produkt přijde objednávka.

Do Pohody se vyexportuje přesně ta kombinace variant dané židle, kterou si v tu chvíli zákazník objednal.

Pokud eshop potřebuje nakoupit něco na sklad bez předchozí objednávky zákazníkem, tak takový produkt vloží do eshopu a konkrétní kombinaci variant nechá poslat do Pohody okamžitě. Aby ji mohl naskladnit.

Výsledek

Pohoda není zahlcená, protože jsou v ní pouze smysluplná data.

Obsluha není zmatená, protože v Pohodě vidí jen ty produkty, které byly právě objednány. Místo 25tis. kombinací jich má od každé židle Pohoda jen několik jednotek. A to těch, které zákazníci skutečně objednávají.

Je to přehledné, jasné, smysluplné, rychlé, spolehlivé.